tisdag 29 september 2020

Äppelbullar



 

Äppeltider och kanelbullens dag - en härlig kombination. Jag har tidigare givit receptet på äppelbullar och här kommer det igen med en liten variation på utseende. I stället för att skära vanliga snäckor har jag skurit trekanter som jag sedan tryckt till med ett runt träskaft. Inte för att utseendet är det allra viktigaste, men variation är alltid kul. Jag länkar till mitt recept och visar hur jag har tänkt.



När degrullen är klar skär jag trekanter i stället för att skära raka snäckor. 

 



         Varje trekant ställer jag med spetsen uppåt och trycker till med ett runt slevskaft.



                 När bullarna är klara för ugnen ser det ut så här.


Länk till receptet:  https://nassenbarbro.blogspot.com/2018/09/appelbullar.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar